Love (old document)

Hittade en litet gulligt dokument jag skrev om kärlek till en svenska uppgift;

Ordet kärlek kan ha många olika definitioner. När jag hör ordet så tänker jag automatiskt på tillexempel villkorslös kärlek som man kan ha i en relation. Nu syftar jag på kärleken mellan ett par, det där osynliga bandet som kan vara självklart för personerna i förhållandet, men inte för alla andra.


Kärlek, både världsbäst och ett rent helvete om det går fel. När man får frågan ”Vad är kärlek?” är det alltid lika svårt att ge ett svar som innehåller allt man vill få med. Men vad är egentligen kärlek? I ett förhållande ser jag det som jag nämnde innan, ett osynligt band mellan två personer. Man är ett team, låter varandra utvecklas åt var sitt håll samtidigt som man alltid håller ihop och stöttar varandra.


Kärlek är något otroligt underbart. Kärlek är att våga , vilja och framförallt satsa. Att våga ge sitt hjärta till någon, att våga bli sårad och att vilja dela med sig själv av sig själv till någon annan. Man kan jämföra det med att hoppa utför en klippa, du vet inte om du kommer bli fångad eller om du kommer falla platt på marken. Men lyckoruset, som kärleken ibland kan ge. Någonstans är det trotsallt värt det.


Att kunna tänka att det inte spelar någon roll, för i slutet har vi alltid varandra. Kärlek är att veta att man aldrig är ensam, kärlek är att ha bara en som får en att känna att man har allt. Allt för att vara tillräckligt lycklig. Personens existens lättar upp ens tillvaro, ständigt. Den får en att le och uppskatta alla stunder som spenderas med personen. Det är något vackert som kan vara lika fantastisk som den kan vara smärtsam. En ostadig balansgång skulle jag kalla det. En speciell lycka, som bara du kan definiera och förstå. En speciell lycka som lagar ens värld, håller samman den. Alla kärlekens positiva sidor väger ut det negativa för mig i slutändan. Hur ont det än kan göra i slutet, så har du ändå vågat ge bort det ömtåligaste du äger. Ditt hjärta. Vem bryr sig om du blev sårad sen när smärtan har lagt sig? Det krävs styrka, som vissa bara har, för att ens våga det.


Kärlek är ett ord på 6 bokstäver, med en otroligt stor innebörd och många olika uttal. Kärlek kan vara att ligga vaken mitt i natten, bara för att kolla om kärleken ligger kvar i sängen bredvid. Lägger huvudet på hans bröst, bara för att kontrollera att hans hjärta fortfarande slår. Han som berättar hur vacker du är när du är längst ner på botten. Han som påminner dig om hur stark du är, han som vill hjälpa, han som du skulle kunna ge ditt liv för. Han som du aldrig skulle sluta kämpa för. Ni vet att ni aldrig skulle sluta kämpa för varandra. Att veta att ni finns där för varandra, ständigt, klockan är aldrig för mycket eller för tidigt. Finns behovet så ska detta fyllas. Ni delar med er av era liv, hjälper, pussar där det gör ont och kramas när det inte finns några ord. Ni skulle aldrig ge upp på varandra.


Det
är kärlek.


Kommentarer
Postat av: C

Å så vackert skrivit,man blir alldeles rörd.

Kan verkligen kärleken vara så?

Jag hoppas det för din skull

2011-01-31 @ 19:36:30
Postat av: C

Å så vackert skrivit,man blir alldeles rörd.

Kan verkligen kärleken vara så?

Jag hoppas det för din skull

2011-01-31 @ 19:36:46
Postat av: Wilhelmsson

helvete va vackert...shit!!!

2011-02-02 @ 19:02:30
URL: http://rustedflower.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0