Det här med att våga lita på någon,

Låt rubriken tala för sig själv, detta inlägg kommer att handla om tillit, och vad som egentligen tar emot när det gäller det. Varför det ibland kan vara svårt, svårt att förstå om man själv inte är insatt. Men den viktiga frågan är alltså, Hur vågar man lita på någon?

Själv ser jag det som en riktigt stor grej, jag behöver inte säga något mer. Det finns mycket jag "analyserar" innan jag kan lita på någon, eller ens vågar prova att lita på någon. Att lita på någon och att våga öppna sig för någon tycker jag går lite hand i hand, och med andra ord har jag svårt för det också. Det finns många i mitt liv som svikit, och man lever alltid med tanken "det kan lika gärna hända igen" och så är det också, man blir ju mer osäker om det hänt en upprepade gånger, Och hur vågar man ge en person en andra chans? Jag ser det som ett test, ett spel och en mental genomgång med sig själv.
Att bli sviken igen eller ge personen en spark med stilettklackarna ut ur ens liv?

Och för att komma till nästa fråga, hur vågar man öppna sig på nytt för någon? Jag har aldrig sett det som en självklarhet, jag spelar på min fasad om jag känner mig osäker. That's just what I do. Inte många som ser det faktiskt. Men om vi tar det här med killar då, Hur vågar man ge någon en plats i ens hjärta eller liv? Jag har gång på gång misslyckats totalt med det där. Jag vågar inte, jag är rädd för att förlora mig själv på något sätt. Det kanske bara inte har varit rätt, kanske ni tycker. Men jag tycker att iallafall de senaste gångerna så har problemet legat i mitt kontrollerande tänkande och beetende. Men hur gör man? När det känns som man inte vågar ge någon person tillit för att man vet hur det kan bli i slutet?

"Det var samma visa även denna kväll, samma känsla i magen, samma huggande känsla som fick mig att kallsvettas och känna att jag ville lämna denna värld. Jag hoppades, och det är därför jag orkade vidare då. Jag var så ung, ingen visste, jag dealade själv. Skulle jag kunna lita på dig igen?" - Urdrag ur min "dagbok" för ca 1,2 år sen.

Trust is like a mirror, you can fix what's broken. But you still see the cracks in that motherfuckers reflection


Kommentarer
Postat av: Anonym

Folk kommer fortsätta att svika dig om du inte öppnar dig för dem...

2010-03-18 @ 08:28:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0