LaFee

Ett tyskt underbart band, som jag har fått turen att se en gång. LaFee. Detta band upptäckte jag under tiden då jag var väldigt insatt i allt som hade med Tokio Hotel att göra, då LaFee ofta syntes på diverse awardshows som TH medverkade på. LaFee var inte perfekta, de hade inte allt, men de hade självklart potential. Nu har de tyvärr lagt av, eftersom deras sista album tillsammans floppade ganska rejält. Den 22 Maj 2009 fick jag iallafall se dem tillslut, i Köln, Tyskland under deras sista turné tillsammans. Tror jag aldrig kommer glömma den konserten, den var speciell. Jag säger inte bara det för att jag har det här bandet nära hjärtat, utan för att det helt enkelt var sant. De gav allt. Verkligen allt och det fanns så mycket potential, så mycket kraft. Jag jobbade för dem ett tag, eller jobb kanske är fel ord eftersom jag inte fick betalt. Men jag hade regelbunden kontakt med deras manegement och skivbolag och drev deras svenska officiella sida ett tag. Jag kommer aldrig glömma LaFee, Christina som på scen utan problem skriker ut texten till låten Eiskalter Engel, med "für exklusive geschenke machts du deine beine breit" och skrattar hånfullt. Sen 2007 har de funnits i mitt hjärta, och där lär de stanna.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0