"Tokio Hotel Für Immer!"

På något konstigt vis så kom jag in på youtube och såg Tokio Hotels video till "World Behind My Wall" (haters, run while you can) Har kollat på videon, eller mer skummat igenom den. Sedan slog det mig. Jag ser killarna live snart, om en månad och en dag. Det är inte alls långt kvar och det händer på riktigt denna gång.
A fan since 2007, sett dem två gånger live innan. Essen, tyskland. Sista konserten på "Zimmer 483 Tour" så otroligt glad att jag hann med att se dem medans de turnerade med den skivan. Andra konserten, Paris, Frankrike. På en arena med ca 50.000 pers på "1000 Hotels Tour" en otroligt mäktig open air konsert som jag aldrig glömmer.

Det är nog inte många som kan förstå det här men under iallafall ett år så var dessa fyra tyska killar min livlina, min livs gnista. Deras musik höll mig uppe något otroligt. Därför blir det på något sätt så otroligt mycket känslor när jag kollar på biljetterna till "Welcome To Humanoid City Tour", den 4;de Mars i Stockholm. Jag är så otroligt tacksam för dessa killar, att de funnits. Ett av de få band som verkligen delar med sig, berättar, är personliga och verkliga. De få gånger jag känt ren jävla lycka, ett sjukt lyckorus och en lättnad från all oro är konserterna jag varit på. Alltid när jag mår dåligt, har det jobbigt. Så återvänder jag till Tokio Hotel. Det spelar ingen roll vad det är, det är alltid då jag tar till deras musik. Nu förtiden är dem inte allt, som de var förut. Nu finns det såklart annat i mitt liv. Det låter klyschigt men; jag vet inte vad jag hade varit utan dem. De räddar mig gång på gång och jag är så jävla lycklig jag dragit på deras konserter, jag ångar inte de tusentals kronor jag lagt ut på dem, jag ångrar inte de dagar av kroniskt halsont, och heller inte träningsvärken. (Fans fattar)

I början av min "fantid" så sa man ofta "Tokio Hotel für immer!" för de som inte fattar tyska, "Tokio Hotel för alltid" Jag tröttnade på uttrycket, men det stämmer. Once a Tokio Hotel fan, Always a Tokio Hotel fan.
Ren lycka, riktigt hopp. Styrka i form av musik, ett evigt stöd.
Tack, för allt ni gett mig. Kan inte tacka er nog.


Grugahalle i Essen (:

Parc des Princes i Paris (:

Och biljetterna till sthlm konserten (;



<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0