A weight is lifted of my head

Dagen började klockan 07;30, roligt? nej. Inte alls. Hade tid hos BUP vid halv tio, så ja. Det är vad jag har gjort idag. Är helt utmattad nu, var ett givande samtal men samtidigt jobbigt. Ville gråta, ville bryta ihop. "Tecken på svaghet, tecken på svaghet" suit up.. Men det behövdes verkligen, var så sjukt skönt att komma dit igen och sådant. När jag kom hem satt jag här ett tag, tog inte lång stund innan jag förstod att jag kanske behövde sova lite. Eventuellt slappna av och få lite ro. Men det är fan inte lätt.

Det är mycket nu, det som håller mig uppe är BUP och praon som är snart. Det är bara den här veckan i skolan, sen en till och sen kör vi prao i två veckor. Efter det är det sportlov, och efter det kommer betygsvarningarna.
Men vad gör det? har hela resten av vårterminen och alla vet att jag kan. Det gäller bara att vara där någongång iallafall. Det viktigaste är ju i nian, helt klart. Men hur kul skulle det vara om jag blev av med mitt MVG i svenska till våren? Eller inte klarade ett MVG i engelska som är mitt mål just nu? (exept matten, men det är en annan sak)
Imorgon är det tyska-prov, började plugga igår. Kommer sabba det totalt, skiter i det. Hinner iallafall inte få in det i huvudet nu. Pratar med läraren och säger som det är, hoppas på att få göra det efter praon och lovet.

Jag har otroligt höga krav på mig själv. Även fast jag kanske inte berättar det för någon så är jag sjukt besviken över mina VGn, vill högre. Vet att jag kan. Pressen sitter alltid där, stressar mig, får mig att sabba prov. Rädslan för att bara få G. Hör ni hur sjukt det låter? "Bara" få G. G är bra? Hade jag haft det i matte hade min skolgång varit safe. Men nu är det inte så..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0