Skrivande,

Skriver är något jag bara gör, ibland kan jag vara väldigt kreativ och skriva på något i flera timmar, och så har det alltid varit. Men jag lägger nästan aldrig upp det någonstans, men idag tänkte jag göra ett litet undantag, och lägga upp lite från vad jag skrev nyss. Jag vet inte alls om jag ska forsätta på det, och jag vet inte heller riktigt hur jag ska fortsätta. Men här får ni iaf! Kommentera om ni gillar (:


Ett steg närmre och du är död. Ett steg närmre och du får inte leva en sekund till. En jävla rörelse till, och det är kört.

 1.       I’d like to taste your lips just one more time.

Det var över, passé, det fanns inte längre kvar. Allt vi en gång hade, var nu mer bortblåst. Borta med vinden, borta med en orkan. Jag visste redan då, att det aldrig skulle gå. Det skulle vara för mycket psykiskt smärta, men jag föll för dig ändå. Det var inga tvivel om den saken. Den där natten till den 12:de december förändrade allt, och plötsligt var jag mer förtvivlad än vanligt, och vad ska jag göra nu?

- Men Christian.. du måste lyssna! Du får inte göra såhär! Sluta! Lägg av, seriöst. Vad gör du egentligen?

Christian lyssnade inte. Christian närmade sig och tryckte det vassa föremålet mot min hals, och jag rös. Jag rös för att jag var så jävla rädd. Vettskrämd. Men han lättade på taget, stoppade ner kniven i fickan och smekte min kind. ”Nu blev du allt rädd va?” han skrattade dovt. Jag log snett. Men varför sprang jag inte? Han kunde ha upprepat samma process igen men jag bara stod där. Hallå?

”Du vet att du är rätt körd va? Jag menar, ingen skulle ens se om jag dödade dig, ingen skulle veta, du skulle bara vara borta, borta med vinden och ingen skulle bry sig. Fattar du det Michaela? Jag har världens chans att döda dig just nu, jag kan göra det på en sekund. För du har ingen chans emot mig” Han skrattade samma dova skratt och jag kände hur jag ville springa iväg. Men min kropp lydde mig inte, jag började se snurrigt. Jorden började röra sig under mina fötter och plötsligt var allt så långt ifrån mig, ljudet av Christians röst, var långt långt borta, och jag började fundera, så pass min hjärna kunde. På att det kanske inte var så smart att dricka den där drinken Christian hade gett mig…
(C) signe jansson.


Kommentarer
Postat av: Ali

MJAU, fortsätt skriva såhär!

Det var jättebra :)

Puss puss :D

2009-10-30 @ 23:57:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0