automatic,

Vill skriva nånting viktigt och meningsfullt, vill skriva något som folk kan relatera till och förstå. Men hur gör man då? Jag har ett ämne i åtanke och det är det här med styrka, alltså inte fysisk styrka utan psykisk styrka och stolthet. Jag har lärt mig att va självständig sen tidiga år med tanke på min sjukdom, jag hade den viktiga "bollen". Att leva begränsat, som jag heller inte riktigt gör. Jag har absolut inga planer på att låta min sjukdom stoppa mig för den jag är, och för vad jag vill göra. Aldrig aldrig aldrig. Och någonstans mitt i det här hade jag heller inte den bästa uppväxten med mitt "familjeliv" eller i början var det bra, inget att klaga på. Men nu på sistonde.. så sviker det lite. Något som jag också börjar tänka på är att jag heller inte riktigt har några direkta minnen från den där "perfekta julen" jag har spenderat julen på olika håll och kanter sådär men det är alltid något som fattades. Det kan ju också absolut vara att jag själv har väldigt dåligt minne och helt enkelt inte kommer ihåg. 

Hur som helst, nu ska vi inte prata om julen här, det var inte min avsikt. Det jag ville komma fram till är att jag aldrig aldrig aldrig aldrig kommer låta mig själv tryckas ner när det inte är okej. Jag har mer stolthet än så, kalla mig bitch, för det kan ligga lite sanning i det. Men det är bara så det är.

Till en annan sak, jag skrev för inte alls så länge som hur min syn på "livet är ett spel", om någon kommer ihåg det, och just det kommer ju upp igen sånahär tider. Man lär sig se människor på nya sätt, döma av det man förut inte alls trott var konstigt och se att det trots allt hade något samband iallafall. Väl inne på spelplanen så märker man ingenting, men när man är ute ur spelet ser man så mycket mer.
Jag blev inte krossad förut, och absolut inte nu heller, min spelstrategi tillåter inte alls det förstår ni (;


Kommentarer
Postat av: c

Vad vackert du har skrivit.

Men jag försöker vara med(och har väl varit det i svåra stunder?)

2009-12-22 @ 21:49:55
Postat av: luckeboi

Hur kan tjejer gå i sådana klackar. Kolla in :)

2009-12-22 @ 22:42:30
URL: http://lifeoflucke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0