Kvällspoesi

i min värld
finns bara jag
alla andra är statyer
som jag ska skydda mig ifrån
som jag inte ska såras av
visa mig svag för,
eller ge upp min stolthet för

i min värld
glömmer jag bort mig själv ibland
för jag bryr mig så mycket om en annan staty
men jag får inte visa det
jag visar det säkert i alla fall
den här statyn har jag gjort allt för, och jag skäms så mycket
jag har lämnat ut mig själv

i våran värld, som egentligen inte finns
har vi ett speciellt sätt att se på lycka
där lagar vi varandra om vi går sönder
lägger ner stridsyxan och hämtar nål och tråd om så behövs
laga mig, så lagar jag dig, enklare än så är det inte

en trotsig illusion, en trotsig leverans av livets taskiga besked
en svart stor kartong, oj, här är ditt liv, det var visst ingenting i
tråkigt för dig, nästa!

Ett slag under bältet och jag ramlar,
Ett slag under stoltheten och du har sönder mig,
Bra jobbat, lilla du, älskade du. Min älskade lilla staty.

- skriven av mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0