Lady GaGa @ Globen

Tänkte slänga innan en liten konsertresumé innan jag kommer på andra tankar! haha ;D

Anyways, yay för att jag är sådär otroligt duktig ibland och virrade bort mig lite väl bland alla bajen-fans som var samlade runt Arena området, men tillslut hittade jag rätt ingång. Har varit där ett par gånger så man borde ju kunna detta nu. Hur som helst, Lady GaGa's förband Semi Precious Weapons drog igång punktligt vid 19;30 tror jag, hade inte så stor koll på klockan men det kändes inte som så lång tid iallafall. Hade lyssnat lite innan och de var okej, men de var mer än okej live! Otroligt underhållande måste jag erkänna, trots att sångaren var transa och dansade runt i guldiga skor. Men det var ju bara charmigt.. haha. De körde några låtar och avslutade med "I hope you all get laid tonight!"

När Lady GaGa drog igång så var hela Globen full och alla sprudlade av glädje. Konsertlycka som jag själv väljer att kalla det. Det kanske är bara jag som känner så, men om livemusik är riktigt riktigt bra så ryser jag, och det gjorde jag när GaGa började spela. Dance In The Dark var första låten, en slags remix som fick hela Globen att vibrera. Jag satt på sektion A6, sektionen närmast scenen på vänster sida och såg allting alldeles perfekt. Lätt värt 1000 spänn! Bästa låtarna; Speechless (Alla sjöng med under en bit i låten och det var jättefint, förövrigt har GaGa en oooootrolig röst) Pokerface (Behöver jag ens säga varför? ALLA stod upp, ALLA sektioner på sitt stod också, även de på B och C. Helt galet, vilket röööööj! Bad Romance (Samma där, nämn den person som INTE hoppade i Globen och jag blir imponerad) Boys Boys Boys ("For all you gay guys in sexy Sweden!" Riktigt bra livelåt!)

Helt enkelt, Lady GaGa och hennes crew vet hur man sätter upp en riktig show. GaGa herself är sjukt duktigt och vääääldigt vacker bör tilläggas. Haha! En story som flöt på genom hela konserten och minst sagt imponerande upplagt.

I LOVE LADY GAGA! AND I CAN FUCKING SCREAM IT FOR YOU IF YOU WANT!

Semi Precious Weapons



Lady GaGa





Liiiite av mina fantastiska bilder, jag vet att de inte är mycket att hurra för, men vem går på konsert för att ta foton? haha (: tråkigt att allt ser så långt bort ut bara!


Kommentarer
Postat av: evelina

usch vad avis jag är :(

2010-05-09 @ 13:50:48
URL: http://obekant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0