headache & nostalgi låtar

Great. Inte nog med söndags deppen så har nu världens dunkande och kylande (?) huvudvärk smygit sig på. Treeeeevligt.
Läste på Ida's blogg ett inlägg om "minnes låtar" och kom då och tänka på lite olika speciella tillfällen och speciella nostalgi låtar. Tänkte lägga upp lite låtar och en liten explaination till dem!


Du hast den schönsten arsch der welt - Alex C feat. Yass
Denna låt spelade om och om igen när jag var i tyskland på min första "TH resa" eftersom ViVA var den enda kanalen som fick vara på i vårt hotellrum (eftersom att TH's 1000 Meere skulle ha videopremiär och skulle ju då spelas mycket)
Vi fick då höra den här låten, och den väcker många många minnen från resan!  En solklar "essen" låt.


Hot Summer - Monrose
Låten sätter sig fort och var som jag förstod det en listetta när vi va på essen resan, den spelades i nästan vartenda affär och även när jag satt inne på mc donalds och väntade på att vi skulle åka till Grugahalle där konserten skulle hållas.
Väcker myyyyycket känslor.

Lasse Stefanz - Lyckan inom räckhåll
Haha! den här låten är så klockren, tina och jag nötte en av pappas skivor ute på åsvik och spårnummer nr 7, den här låten var en favorit, vi kan varje rad i texten och jag kommer ihåg hur vi satt i förtältet och lyssnade och smsade folk till låten.

3OH!3 - Dont trust me
Jag vet inte riktigt varför, men låten är as bra och den kommer alltid ha sitt värde! glömmer aldrig dagen då jag och tina såg killarna live.


finns såklart måååååååååånga fler minnes låtar men det får räcka för nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0